28 mars 2010

vi hade tur

okej, ska försöka berätta lite vad som hände..

Igår när vi skulle åka till Marinas födelsedags fest så krockade vi med en moped.
Jag sitter och säger till Richard sakta ner, sakta ner.. För ibland händer det att han kör lite för fort.. (tycker jag och det är 50-60)
Jag e ju ganska spänd i trafiken här, med tanke på hur mkt som händer varje dag.

Iallafall så svänger en moped jävel ut i vägen å blinkar inte förns han stannat och ska precis svänga, så vi kör rakt in i honom och jag skriker, aaaakta!!

Så jag flyger som en vante över Richard och ställer mig snabbt upp för och titta om han är okej.
Vi lyfter upp motorcykeln och går undan.. Folk kommer fram och frågar om det är okej..
Vi klarade oss, puh.

Jag stukade min tumme och landade på nå konstigt vis så jag e lite öm i höften har jag märkt idag.. Annars ingen fara.

Vi hade sån tur att ingen bil eller buss var bakom oss, för då vet jag inte vad som hade hänt.. 
Jag känner att de var bara en tidsfråga innan de skulle hända.

Vi var i chocktillstånd ganska länge, ja känner mig fortfarande skakis och rädd..
Richard är mest förbannad för thaikillen drog på en gång, för motorcykeln gick sönder på vissa ställen. Och såklart rädd att jag gjorde illa mig.. Men de gick bra.
Jag blev ju skit rädd för honom eftersom han låg ju med halva kroppen under motorcykeln..

Nu är de andra gången jag är med om något sånt här, ska de bli tredje gången gillt eller? Hoppas jag inte!

Inga kommentarer: