03 mars 2008

Jag vet inte allt, men...

Berättade för några dagar sedan när jag å josefin satt å prata om kärlek å förhållanden.
Skrev då att ja skulle ge lite tips, men hade så mycket i huvudet att jag glömde bort.

Så jag skriver ner lite nu.
Vet inte riktigt vart jag ska börja, för det e olika i vilket förhållande man e i, eller har varit.
Det jag har gått igenom har ja sedan lärt mig utav av, att aldrig mera göra om igen, eller att sätta mig i samma situation. Som vi gör, lär sig av sina misstag.


För det första, det finns aldrig ett bra sätt att göra slut på. Ja har fått höra många gånger då vänner kommit å berättat hur sina killar har gjort slut på för sätt. Å som jag alltid säger, det finns inget bra sätt. Men det finns bättre sätt än andra.
Att smsa, ringa, skriva i ett brev bla, e inga bra sätt. Vad jag tycker e bäst är att tala om det mellan 4 ögon. Det svider mest, att titta i ögonen på killen man älskar å sedan få höra orden att det e slut, det blir som ett hugg i kroppen. Man blir helt förstörd, krossad.
Men att få se eller höra det genom ett sms, telefonsamtal. Då blir man snarare mer arg en ledsen.

Det bästa sättet att försöka gå vidare är att radera alla sms, telefonnr, be sina vänner att inte fråga något om det som hänt, utan du får säga till själv om du vill prata om det. Att säga till dem att du inte vill veta om han träffat någon annan (det tar bara knäcken på dig ännu mera) eller vad han gör om dagarna. Att försöka vara så sysselsatt som möjligt, vara med människor som får dig att skratta å tänka på annat. (vet att det sista man vill när det precis tagit slut är att skratta, men det får faktist än att glömma bort allt för några minuter)
Gråt, gråt å gråt. Gråt så mycket du bara kan.

Om du känner, att nej, klarar mig verkligen inte utan honom. Försök prata med honom, men visar han inget intresse, känner han kanske inte desamma. Att vara ”på” är bland det sämsta man kan göra. Att ringa å säga att ni ska prata, mer än 1 gång, får honom inte att bry sig mer, snarare mindre. Som vissa gör, klär upp sig lite för att åka till killen. Man tänker, ja sätter på mig dom här jeansen som jag vet att ha e svag för, å jag sätter upp håret på det här viset för det tycker han e fint. Man tror i sin lilla hjärna att om han får se mig så kanske han ändrar sig.
Men nej, så är inte fallet. Att sätta på sig jeansen som du vet han gillar gör ju bara honom intresserad för en sak, men det är ju inte de du vill? Du vill ju att han ska känna att han kanske inte alls kände att detta var det rätta.
Ni kanske gör det, å sen då? Du går därifrån med världens ångest för du ”trodde” att det var dig han ville ha, men i självafallet hade du gjort honom upphetsad. Å alla vet väl att dom flesta killarna inte kan tänka på känslor samtidigt dom känner en lust?

Om det e så att du ringer å säger, vi måste prata. Han säger att han ska iväg å kanske inte hinner de. Du säger: men det går snabbt. Du kommer till honom å han säger, du kan ju följa med. Säg NEJ. Han försöker bara vinna tid. Killar tror i sina hjärnor att vi tjejer e dumma, att vi ska glömma bort att prata med dom bara för att vi ska följa med dom någonstans. Å sedan när ni ska skiljas åt, säger han. Oj nu han vi inte prata, vi får ta det en annan dag. Det blir inget annan dag, för såhär kommer det vara varje gång.om du säger, okej, ring mig sen så pratar vi om det. Han kommer inte ringa. Om du senare dagen efter ringer honom å säger, varför ringde du inte? Då kommer du få svar som: ja somnade, eller jag var tvungen att mecka lite med bilen å glömde sedan bort, det blev försent eller jag fick besök av några kompisar. Det kan hända att han gjorde något av det, men hade han velat ringa dig, hade han kommit ihåg det.

Om han säger, vi kan vara vänner. Är bara ett tecken på att han inte bryr sig alls. Visst, vissa kanske gör det, men dom flesta killarna säger det för att slippa undan att prata om det skulle komma på tal (för det brukar det oftast göra). Det e inte många killar som gillar att prata om känslor.

Att visa sig svag för killen, att gråta bla, kan få honom att få dåligt samvete. Vi tror att visar ja känslor kanske han tycker synd om mig. Men man vill väl att kärleken ska ligga på samma nivå som hos dig som hos honom. Han kan inte bli tillsammans med dig bara för att du ska må bra.
Du mår mer sämre att vara tillsammans med någon som du vet inte känner desamma som dig.
Alla behöver bekräftelser, vissa mer än andra. Å om du inte får det av honom, tar det knäcken på dig.

Det finns en chans att det skulle kunna bli ni igen å det e att INTE höra av sig, låt honom sakna dig, låt honom komma till dig. E du för på, hinner han inte sakna dig, å istället tröttna.
Ja vet, det e skit svårt. Man vill bara skriva ett sms eller ringa, men tänk om du skriver ett sms å du inte få något svar, då blir du mer ledsen för det än om du inte hade skickat något.

Som sagt, låt honom få sakna dig, det kan ta lång tid, kanske över en månad innan du hör något från honom. Men ja säger såhär, är det meningen att det ska vara ni, så kommer det bli så.
Ringer han en dag, strax efter detta som hänt, svara inte.Vill han prata med dig, ringer han igen. Å då kan du överväga lite om du vill svara eller vänta på att han kanske ringer igen.Försök att inte svara på alla sms han skulle skicka (om han skulle göra det).Att inte svara får honom bara att tänka mer på dig eftersom han inte får bekräftelse tillbaka.



Nu är det ju såhär att alla killar e inte såhär, å det tackar man för.Men nästan alla killar ja har stött på har varit mer eller mindre såhär.Ja har lärt mig av mina misstag, å hade kanske då velat att någon berättade för mig vissa saker ja har skrivit här nu, när ja satt i sitsen själv.Då hade ja inte kanske blivit så sårad som ja har blivit.
Men, det finns ingen som kan göra så du kommer över honom fortare än du själv.Vi vänner kan bara finnas där, å prata ut om det.Men man måste faktist gå igenom dom allra svåraste sakerna för att förstå och sedan lära sig själv utav dem. Att inte begå samma misstag igen.

Å nu säger inte jag att vi tjejer e perfekta, vi kan vara stora problem vi med för killarna.
Sårar minst lika mycket. Fast vi egentligen inte tror det.
Killar har känslor dom också.


Oj, lika långt inlägg som en uppsats typ. Haha.
Hoppas ni orkade läsa allt! =)
Å som sagt, jag vet inte allt.

Är det någon som undrar något, eller vill ha hjälp. tveka inte att fråga =)
min mejl står högst upp om du inte skulle vilja skriva det i kommentarsfältet.

kram på er

1 kommentar:

Anonym sa...

kanske stämmer lite.. :)