07 april 2008

Empatistörning

Hej!
Fy, jag e så himla trött efter helgen. . Vart full vart varje dag nu. . Men skit trevligt har det vart!
Snooza i 1,5 timme i morse. . Ja som tänkte äta en god frukost å sen ut å gå. . Men icke, jag var alldeles För trött.

Minna och peter hörde av sig igår morse å fråga om vi skulle hitta på något. . Självklart tyckte jag. . Mötte upp dom vid brantingstorg för att inhandla lite mat å så. . Det blev såklart tacos. . Så jäkla gott! Satt å prata en hel del, kändes som att det behövdes med tanke på hur saker å ting ser ut just nu. . Peter lärde mig ett nytt ord, empatistörning. . När man har svårt att känna medkänsla för någon annan. Jo det fanns det ju en del å prata om. .

Kl 6 så tog vi bussen ner på stan för att gå på bio. Vi såg National Treasure, hemligheternas bok. Verkligen en film att rekommendera, sjukt bra. Man behöver inte ha sett första filmen för att förstå den här, men den rekommenderas iaf =)









Den var lite över 2timmar lång, å ett helt under att jag lyckades hålla mig från att gå på toa under hela filmen. . Ja brukar ju vara ganska duktig på att bli kissnödig mitt i filmen. . Haha.
Som förut, ja satte mig oftast i mitten om man tex var med skolan på bio, å så vad händer. .Jo jg måste på toa. . Så nu hädanefter sätter jag mig ganska långt ut så jag slipper störa alla andra människor under filmens gång. . Haha.

(minnas gigantiska grilltändare, haha)

Efter filmen tänkte vi fika, men nästan alla cafén som var öppna stängde 9. . Så vi gick till max istället, tog en latte å en glass med chokladsås å maränger. . Vid halv 10 skilldes vi åt, tog bussen hem å tittade på blodspår å sedan Edward Scissorhands. . Sen var det natti natti. . Bra slut på dagen iaf =)
Hade jätte jätte trevligt. .

Om 2 eller 3 helger ska vi ha våran lilla tjejmiddag. . Eller så skulle vi ha den på en vardag. . Men skulle nog kännas bättre på en helg. Ja kom med en brilljant idé att åka eckerö linjen. . Så vi får väl se. . Vi skulle prata närmare om det sen! Man ser framemot det jätte mycket. Minna, jag, elin å becka, Bara vi 4. . Super ju! =)

Nej, nu ska jag göra mig iordning. . Ska ta bussen till sävja snart. . Skönt å få det gjort iaf!
Ha en bra dag.

Inga kommentarer: