14 januari 2008

4 days in Paris

I augusti förra året åkte älskling, jag, gatan, josse å bang till Paris i 4 dagar.

Efter att ha kollat på bilder från hotellet, tyckte jag endå att det såg ganska schysst ut.. När vi väl kommer dit, visst det var väl bra, men jag förvänta mig något mycket bättre..
Jag e SÅ kräsen på hotell.. Det måste vara stil å stort.. Hatar att bo i ett litet rum.. Allt annat var bra, eller ja, frukosten var väl inte den bästa.. Inte som i sverige direkt.. Man fick på ett ungefär ett överkokt ägg, nån macka å så..
Hur som helst, vi försökte hinna med å turista så mycket som möjligt.. he he..

Åkte till triumfbågen, vi strunta i att gå upp högst upp, tänkte spara oss till effieltornet istället. Å när vi väl kommer dit är det FULLT med folk, överallt.. Det var sånna köer att vi hade fått stått å väntat till kvällen om vi skulle ha åkt upp. Så vi struntade idet också. Kanske man också får ta en annan gång.

Vi åkte till disneyland med, sjukt kul måste jag säga. Åkte karuseller å grejjer, sånt trams älskar jag.. haha.. Synd att dom inte hade hmm, vad hette den där nudå? hmm, ja minns inte. Men den var sjukt rolig iaf. Man sköts upp å in i ett hus ungefär, eller hur å hus, såg mer ut som ett cirkus tält.. Hur som helst, var kolsvart där inne å man åkte upp å ner, åt alla håll å kanter, kunde se lite stjärnor å så ibland.. Det var så coolt för man såg ju inte vart man var på väg, så man visste ju inte när den skulle svänga.. =P Kollade på paraden efter det gick vi å käka på en restaurang där i närheten. Robin passa på å rida på en ko ;) hö hö.. Fredrik drog på med pengar så Robin fick åka runt en 6-7 gånger om ja inte minns fel. Stackarn stukade fingret å hade ont i flera veckor efteråt.

Vi åkte även till Jim Morrisons grav (för dom som inte vet vem han e så var han med i The Doors).

Sista dagen åkte vi till Moulin Rouge, fast gick aldrig in.. Såg sen att det var dyrt å hade inte tillräckligt med pengar.. Kanske lika bra iaf, ja hade dött om ja skulle gått in där.. Ja som Älskar filmen, hur skulle ja då reagera om ja gick in å såg en show? Haha..
Nejdå, men vi ska ta det en annan gång, när man stannar där lite längre än fyra dagar bara..
Så vi passa på istället att ta en liten tågtripp runt i Paris.. Det var mysigt.
Vi hade så fullt upp dom här dagarna att vi inte ens hann gå å kolla på kläder.. =(
Men som ja sa tidigare, kommer nog åka hit igen.
Skulle nog aldrig kunna bo i Paris.. Visst det e stort å så, men det var alldeles för små gator, man gick vilse hela tiden, dom tog inte ens upp skiten efter att hunden gjort sitt, å det fanns massor av uteliggare.
Ett ställe att åka till på Sommaren över nån vecka eller två bara..
Inte mera..
Det var dessutom lite för gammalt för mig.. Ja gillar vitt, vitt vitt vitt, sprillans nya hus å sånt. Det tycker jag e fräscht, då trivs jag!

Men hade grymt kul på denna resa, var inte alls besviken förutom på lite på hotellet å deras frukost.
------
Vi åker ju till New York i Sommar, å jag bara läääääääängtar.. Det tror jag kommer bli kanon!

Inga kommentarer: