21 januari 2008

Beroenden

Sitter å kollar på outsiders, gud så hemskt med dessa människor å deras beroenden.
MEN, det fick mig själv att tänka till lite, å kan ju säga att ja har själv ett par, tre, fyra stycken beroenden om inte mer..

När ja kommer hem, det första ja gör är att sätta på datorn, ja hinner knappt ta av mig jackan..
slår mig ner i soffan, sätter på musik å kollar dom sidor ja känner ja måste kolla innan jag gör något annat. Vilket ofta blir, bilddagboken, horoskop å mina vänners bloggar.

Sedan, gör ja något ja inte tänkt på själv förns Robin säger att jag gör det. Jag sjunger med i varenda jävla reklam.. hahahaha.. Å jag kan sluta heller.. Jätte irriterande.. För hur kul är det att sjunga till tvn? Hahaha..

Ja måste blåsa i glaset jag ska dricka ur, Alltid. Ska robin hälla i något måste ja se till att han blåser eller att ja gör det själv. Är det inte blåst häller jag ut det.

Äter alltid på liten tallrik eller djup. Hatar stora tallrikar, fattar inte varför.. Till å med när man blir bortbjuden så måste ja byta tallrik annars vill ja inte äta.. haha.. fast, ibland måste man ju göra lite undantag å försöka tänka bort det, men det e sjukt störande, istället sitter jag å tänker under hela måltiden på att jag vill ha en mindre tallrik =P

Tvättar händerna kanske lite för ofta.. Gör jag sallad, så skär jag en tomat å ska fortsätta med gurkan, måste ja tvätta händerna... Får jag något kladd eller va som helst så stör det mig jätte mycket om ja inte får tvätta bort det..
Det har till å med hänt att ja stoppat handen i en vattenpöl för ja inte stått ut..

Å till det sista ja nämner, men inte det sista beroendet.. jag sitter ALLTID på händerna när ja går på någon annans toa. Ja klarar inte av att sätta mig ner.. Å då anar ni inte hur jobbigt det var när ja bodde hos robins föräldrar med honom då såklart.. Ja kunde inte sitta på toan på över 5 månader, ja kan inte det nu heller, men nu har vi ju ett eget hem.. Haha.. Det var nog bland det första ja sa när vi flytta in här. "äntligen kan ja få sitta på toan å inte på händerna"..
Har sån skräck för andras toaletter..

E detta sjukt eller vad? Vet ju inte om ja ska skratta eller gråta vafan..
Ja orkar inte ha det såhär.. =P Det e jobbigt..

Ja hade ett stort behov förut av chips, åt säkert 4 påsar i veckan om inte mer.
Det har ja ju trappat ner betydligt mycket mer på. Äter kanske 1 gång i veckan om inte mindre.

Just ja, mobiltelfonen.. Ja pratade Sjukt mycket i telefon förut.. Ja hade den i princip vid örat jämt.. Ringde ja inte, så smsa jag.
Men nu, pratar ja nästan aldrig i telefon.. Ja hinner inte heller, å tycker för den delen att det e rätt trist.
Men ja e ganska duktig på att ringa nån om ja blir ensam å inte har nå att göra =P
Fråga Robin, höhö.
Nejdå, han tycker bara om att ja ringer.. Shit, vi ringer säkert varandra 10 gånger om dagen om inte mer ändå. Å vi bor liksom tillsammans.. Vi tröttnar inte på varandra heller.. Konstigt =P


Är ni beroende av något?

(beroenden, tvångsbeteenden, whatever.. lika sjukt iaf)

3 kommentarer:

Josefin sa...

Jag brukar skölja mina glas när jag dskar,5 ggr!Rycka i handtaget 3 ggr för att se att jag låst,och om någon e me så måste jag fråga frågan:har jag låst?Hahaha sjukt ju!Jag brukar somna på soffan när jag vaknar så måste jag röka,fast jag 1 min efter går och tar bort sminket och borstr tänderna och efter det måste jag röka igen,och efter de borsta tänderna....jävla sikko man e!Och det e du me Kenving!Hahhahahaha!

MissKenving sa...

hahahahhaa.. Det glömde ja ju, ja sköljer också ur det alldeles för många gånger egentligen.. men det känns ju som att all diskmedel inte gått bort ju =P
Ja du e knäpp.. hehe

Anonym sa...

HAHA trodde jag var ensam med det där att alltid blåsa i glaset innan jag dricker ur det :D och när jag är och hälsar på folk som jag inte känner så bra brukar jag alltid försöka låta bli men då är jag irriterad varje gång jag dricker ur glaset och kan inte koncentrera mig riktgt :D mitt ex brukade alltid blåsa i det åt mig om han hämtade glaset. HAHAHAH!
nån likhet har vi ju iaf kvar ser jag :D