11 februari 2008

Ankfamiljen

Jag e sååå hungrig, men jag kommer inte upp ur sängen.. det gör så ont när ja ska försöka ta mig upp.. :(

längtar så mycket nu till robin kommer hem, får han hjälpa mig..
känner mig som en handikappad..
hoppas det inte e värre imorgon bara, ja vill i princip avlida nu..

några säger att det kanske hjälper att gå till en kiropraktor.. får väl provadet då..
men jag tror att det e svanken som ställer till problem..
ja har alltid haft en stor svank, eller hur ska ja säga.. kan svanka så mycket att ja nästan kan böjas på mitten känns det som.. å när ja var liten så sa läkarna åt mig att ja inte fick stå med raka ben för då skulle ja få problem, utan ja måste böja lite på benen.. jag har gjort de, men jag tycker de inte e nån skillnad..

min mamma å min syrra e likadana... ankfamiljen..ha ha ha

åh, såg nu att ja fått ett mejl från style by stars, nu är kläderna iväg skickade.. hoppas dom kommer imorgon :D
har fortfarande inte fått resten av kläderna från HM....
dåligt tycker jag.. men dom kommer väl nångång dom med..
bilden tog ja i sommras, den kom ju lägligt nu, hehe! =)

1 kommentar:

Anonym sa...

hej!

Jag har exakt samma problem med svanken som dig, prova att ligga helt utsträck på golvet, med raka ben, sen drar du upp höger knä mot vänster axel (och tvärtom på andra sidan) du kan hjälpa till och trycka upp knät och foten med händerna, det ska strama i svanken på den stela, men jag antar att du, precis som jag, är överrörlig, så på mig stramar det ingenting, men efter att jag gjort övningen så domnar det liksom i svanken och dan efter är jag frisk igen! Gör övningen 15 sekunder X 3, vila 5 sekunder mellan varje gång. Hoppas du förstod hur jag menade, fick det tipset av min kiropraktor när jag var där senast, jag kan beskriva bättre om du vill. Kom ihåg att den foten som ligger på marken (alltså det benet du inte drar i) ska ha hälet mot golvet, alltså rakt ben!

Lycka till!