18 februari 2008

socker begär


jag blir galen.. ja har sånt socker sug..
vill ha nånting i munnen hela tiden.. å när ja väl proppat i mig något hjälper de för stunden, sen kommer det tillbaka igen..

robin sa nyss: Men ta en brownie då?
men då måste ja ha något om en stund igen...
åh ja blir galen =(
önskar jag kunde bli lite tjock för då skulle ja nog tänka annorlundare å sluta äta.. men ja kan ju äta hur mkt som helst.. inte bra, inte bra..


ska gå till affären snart, måste handla mjölk, fil å sånt som saknas till frukosten.
kommer säkert bli så att ja handlar nå gott också, skulle absolut inte förvåna mig..

brukar ni känna ibland att ni måste bara ha socker, eller nånting í huvudtaget?
å hur gör ni då för att inte äta?
måste ha alla tips ja bara kan få.. haaha

3 kommentarer:

Anonym sa...

japp sådära känner jag också nästan hela tiden, men ibland håller jag faktiskt igen.. Köp nötter det är gott och nyttigare. sen en massa frukt, torkad frukt också. Det är svingott, det hjälper också :) Och när du är sådära sockersugen så du vet inte vad du ska göra. gå ut och gå en sväng då.. När du bara sitter hemma blir man sugen på något gott. Men om man är sysselsatt hela tiden går det inte att tänka på =)Det finns alltis nått att göra, t.ex du kan sätta upp gardiner ;) höhöh.

Anonym sa...

om du inte går upp i vikt av att äta massa sötsaker så har jag ett bra råd! FORTSÄTT ÄTA!!! Fatta va lyckligt lottad du är, vissa kan inte ens titta på en godis utan att gå upp 1kg. Så ät meeeeer :) haha ... Tack för en super bra blogg! Kramar

MissKenving sa...

Till anonym.
Du har så rätt i det du säger. . hehe. . Men skulle vilja slippa suget å bli nyttig igen. . Men hur? Jadu =/

Tack så mycket för att du gillar min blogg, blir så glad av kommentarer.