24 februari 2008

shopping dag med mamma å surprisefest för anna lena

Godmorgon på er.
Eller ja, vi vaknade ju för längesen, valde bara att ligga å mysa i sängen i 3 timmar. .

Såg att ja inte bloggat något alls igår, dåligt cajsa!

Liten resumé av vad som hänt å gjordes.

Vakna runt en 9, hoppa in i duschen å sen sminka å gjorde iordning mig.
Mamma kom förbi, drack lite kaffe sen tog vi bussen ner på stan.
Gick i massa affärer, å shoppa en del kläder.
Ja hittade Ännu en till Jacka,(från hm) fy skäms. . min 5e eller om det e 6e den här månaden. Men som elin säger: man kan aldrig få för mycket av jackor å skor. Så sant! Ja kunde bara inte låta bli, den e så jävla snygg, lägger ut bild senare.
Inte nog med det, mamma tyckte själv den var snygg så hon köpte en med. .´Haha.
Hade ja varit 2-3 år yngre hade ja nog brytt mig, men nu gör jag inte de. Tycker de e bra att hon inte använder kärringkläder. höhö.
hon e ju dock 56, men ser inte en dag äldre ut än 40. Hoppas man får hennes gener, hehe. Kul å se ut som ett russin, nej fy. det skulle vara min död.

(bilden e från min 18 årsdag)

hur som helst, hjälpte mamma hitta lite annat smått å gott, som en röd-vit rutig skjorta, en orange-rosa-röd tröjja-linne, ville själv ha en sån, men pengarna räckte tyvärr inte för det.
så köpte hon ett par jätte fina sommar skor, jävla morsan, ja ville ju också ha. . .

hittade 4 par skor ja förmodligen ska köpa imorgon, hittade dom på din sko å där är det ju inte så dyrt direkt, man kan hitta riktiga fynd där. =)

Vi gick till Panini å käka lite, ja tog en stor sallad, jätte god!
Efter den här helgen ska jag bli lite mer nyttig har jag tänkt, men om det kommer bli så det vette fåglarna.. Men ska iaf försöka.

Måste faktist ge cred till mig själv för att ha gått å lagt mig i sjukt bra tid denna vecka, allt från 20 över 8 till halv 11. E inte de bra? Det tycker iaf jag. Aldrig nånsin har ja gått å lagt mig så tidigt när ja ska jobba, eller upp till skolan. . Å har gått en del promenader med. Ojdå, vad har hänt. Detta e så olikt mig.
Till å med i fredags å igår var ja tråkig människa å la mig direkt när vi kom hem. . klockan var då runt halv tio-tio igår å ifredags runt halv 11 när Erik fortfarande var kvar. . Ha ha. .

Nej men har tänkt att ja måste skärpa till mig, ja måste ha minst 10-12 timmars sömn för att min hjärna ens ska fungera, det e sjukt mycket sömn för mig som e snart 20. Men har alltid varit sån att ja sovit mycket. Sen så finns det inge bättre än att vakna upp på morgonen före klockan ringer å man känner sig utvilad å pigg. Dagen börjar mycket bättre då.

(på bilden: annalena å mats)

Efter att mamma å ja skiljts åt, gick jag till storgatan där det var 25 st andra för att invänta mats å annalena som skulle komma hem från österrike.
blev en liten överrasknings fest då alla stod i robins å mitt gamla rum, å vänta med att någon av dem skulle öppna dörren så skulle vi sjunga.
sången slutade nästan precis när den börjat. ha ha. .
Dom blev jätte glada.
Drack massa gott å det var trevligt sällskap.
Nu tror väl dom eller hon rättare sagt att det här var this is it, men på lördag, då åker vi ju till sthlm på en riktig barrunda. skriver ett inlägg senare vad vi kommer göra. men den dagen ska ja hålla er uppdaterade så gott jag kan.

hur som helst, jätte lyckat igår.

Nu ska ja titta på när robin gör sin korvgryta så ja lär mig den nån gång. han gör en speciell, som e så mycket godare än alla andras ja provat. undrar vad hemligheten e? Hihi

ha en bra dag!
kram

Inga kommentarer: