06 februari 2008

När jag är tillräckligt målmedveten

Svar på frågan vad jag jobbar med, å mer därtill =)

Jag jobbar som Hemstädare..Vet, det låter skit tråkigt..Men jag ska försklara hur det egentligen ligger till.

Jag hoppade av skolan för lite mer än 1,5 år sedan, var fortfarande inskriven men gick aldrig dit (fast jag bodde 5 min ifrån)Hur som helst, avskriven blev jag för 1 år sedan.

Jag bodde hemma hos mamma, å fick höra tjatet varje dag, sök jobb!!!
Jag blev allmänt trött, å tröttnade på allt. Blev också väldigt depprimerad å ledsen, å gick till sos för att försöka få en lägenhet så ja kunde flytta hemifrån.
Började hänga mycket, kanske lite för mycket på krogen under en längre period.
En favorit här i Uppsala som hette då seven. (som nu längre inte finns)
I januari förra året träffade jag en kille som jobbade där, Robin.
Han e jag tillsammans med idag. Jag fick då detta städjobb genom hans brorsas tjej, dom behövde mer folkdär, så jag tänkte. äh.. ja kör väl på det då. Ja måste ju ha pengar. Å nu har jag blivit kvar där i snart ett halv år.

Det e absolut inge fel med det. Men ja kan hålla med om att det låter väldigt jobbigt. Ja vet fortfarande idag inte vad jag vill göra med mitt liv,eller vad jag vill bli. Meen jag e ju bara 19, eller 20 i höst. (har nog ett litet tagkvar å fundera ut)
Men detta duger sålänge. Det e inte värsting jobbet, men man måste ju börja nånstans. Tänk dom som inte har nå jobb alls? Jag får ju iaf skapligt med pengar så jag kan bo hemmifrån å betala hyra, shoppa kläder å skor som e bland det bästa jag vet m.m.

Eftersom jag e mycket av en grubblare ser jag detta jobb som en bra(komma ifrån allt tänkande)Man gör hela tiden nånting, å hinner inte tänka på andra saker som annars skulle kunna tryck ner en, att må dåligt tillex.

Jag har provat många gånger att jobba i affärer, bla. Åhlens, jysk,ica osv. Men det e Absolut inget för mig. Jag måste hela tiden ha något att göra, annars blir jag totalt rastlös å grinig.
Dessutom trivs jag sjukt bra med mina arbetskamrater, å jobbet blir då mycket enklare.

Jag hoppas att jag nån vacker dag också kommer komma på vad jag vill göra.
Först å främst ska betygen pluggas upp, men när, det vet jag inte. Det får helt enkelt komma med tiden, när jag känner att jag e tillräckligt målmedveten.


Någon som har nå förslag på vad man kan bli?
Haha

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bli modell, du skulle komma långt seriöst! :) Hmm, jobba i någon affär med mig sen när jag har gått färdigt handel ;) hihi, om jag nu kommer in på det =)

Anonym sa...

sådär är det för mig med. jag vet absolut inte vad jag vill bli :S kanske journalist, men då måste jag plugga upp betygen :S
du har iaf ett bättre jobb än mig nu, jag jobbar på coop och det är riktigt hemskt faktiskt :S haha
tycker att du också ska satsa på modell, om jag var lika snygg som du skulle jag lätt leva på mitt utseende :D